Blogger Widgets

salam

Sunday 25 March 2012

WANITA INI MAUT KETIKA SEDANG MAIN FACEBOOK

Sekali lagi kita diingatkan, memandu sambil menggunakan telefon adalah paduan yang berbahaya. Malang bagi gadis remaja ini, dia tidak mengindahkan intaian bahaya tersebut sehingga maut dalam sebuah kemalangan jalan raya.
Taylor Sauer yang baru berusia 18 tahun kehilangan nyawa pada 14 Januari lalu dalam sebuah kemalangan di Idaho, Amerika Syarikat. Hasil penyiasatan aparat menyimpukan dia sibuk SMS-an dan main Facebook tepat sebelum insiden terjadi.
“Aku tidak boleh membincangkan hal ini sekarang. Memandu dan Facebooking tidak selamat! Haha,” itulah yang tertulis dalam status Facebook terakhirnya.
Tampak Taylor meremehkan bahaya di sebalik aktviti bermain telefon ketika memandu. Sesaat sesudah update status tersebut, keretanya bertembung dengan lori tanker dan maut di tempat kejadia.
Investigator memberitahu taylor memakai taliponnya sambil memegang stering kereta dan dia hilang fokus selepas itu dan mengalami kemalangan teruk
.
Kejadian ini menimbulkan kesedihan yang mendalam terhadap keluarga mangsa. Mereka pun mengingatkan agar remaja lain waspada dan tidak melakukan hal serupa.
“Dia mungkin SMS-an agar tetap terjaga. Namun itu tetap bukan alasan untuk melakukannya,” kata Clay Sauer, ayah Taylor sambil meratapi nasib anak kesayangannya. – Edisikini

No comments:

Post a Comment

WAKTU SOLAT