Blogger Widgets

salam

Saturday 26 May 2012

MUSLIHAT TELEFON PINTAR ANDROID VERSI ICE CREAM SANDWICH (ICS)




Masih baru dengan ICS? Berikut adalah lima ciri yang anda tidak dapat lihat di mana-mana.

Widget: Boleh dikatakan faktor paling membezakan Android adalah kehadiran widget pada skrin utama.

Widget hanyalah tingkap, kotak teks atau elemen grafik lain yang memaparkan maklumat (cuaca, berita suapan, skor sukan, berita dunia).

Anda boleh menambah kepada mana-mana skrin utama anda, seret dan lepaskan mereka untuk disesuaikan dengan telefon Android anda.

Peranti Android telah dimuatkan dengan pelbagai jenis widget, tetapi anda boleh memuat turun lebih banyak dalam kategori widget di pasaran Android.

Kertas dinding 'hidup': Kertas dinding adalah satu konsep biasa kepada mereka yang ingin menyesuaikan latar belakang di skrin komputer atau telefon bimbit.

Android mengambil ciri ini satu langkah ke hadapan dengan kertas dinding 'hidup' yang menyediakan animasi mewah dan visual yang membawa skrin utama 'hidup'.

Peranti Android telah dimuatkan dengan beberapa kertas dinding 'hidup', tetapi anda juga boleh memuat turun lebih banyak dalam kategori Wallpaper Live di pasaran Android.

Mod panorama:
Klik butang panorama dalam aplikasi Kamera. Mulakan pendedahan dan kemudian perlahan-lahan jadikan kamera lebih luas bagi merangkumi ruang yang diperlukan untuk merakam imej.
Aplikasi kamera akan menghimpunkan pelbagai imej berterusan ke dalam gambar panorama tunggal.
Transformasi video: Dalam aplikasi kamera, Life Effects adalah koleksi transformasi grafik yang memperkayakan video biasa.
Sebagai contoh, Silly Faces adalah satu set kesan yang menggunakan pengecaman mukastate-of-the-art dan penapis GPU untuk mengubah ciri-ciri muka anda seperti mata kecil, mulut besar, hidung besar, himpitan muka, dan bermacam-macam lagi.

Unlock Face:
 Pilihan kunci skrin ini membolehkan anda membuka kunci peranti dengan wajah anda. Ia mengambil kesempatan daripada kamera yang berada di depan yang menghadap peranti dan teknologi pengecaman muka state-of-the-art untuk mendaftar wajah pada persediaan dan kemudian untuk mengecamnya sekali lagi apabila membuka peranti.
Hanya pegang peranti anda di depan muka anda untuk membuka kunci atau menggunakan PIN sandaran atau corak.

No comments:

Post a Comment

WAKTU SOLAT