Blogger Widgets

salam

Monday 30 April 2012

REMAJA INI BANGKIT DARI KEMATIAN



Doktor berkata remaja yang mengalami kecederaan serius dalam kemalangan kereta tidak mempunyai jangka hayat. Walau bagaimanapun, ibu bapa tidak bersetuju.Ibu bapa Steven Thorpe enggan berhenti berharap tetapi empat pakar perubatan berkata anak mereka, yang ketika itu berumur 17, mengalami kematian otak.


Yakin bahawa mereka melihat "sekelip" apabila kehidupan Steven terletak dalam keadaan koma, John dan Janet Thorpe menolak cadangan untuk mematikan alat yang membuat Steven hidup.Mereka akan mencari pendapat lain, dan bahawa keputusan untuk menyelamatkan anak mereka.


 Seseorang doktor tunjang mendapati tanda-tanda pengsan aktiviti otak, dan dua minggu kemudian, Steven dari komanya. Tujuh minggu kemudian, beliau meninggalkan hospital.Empat tahun kemudian, Steven, yang kini bekerja sebagai seorang pegawai rang undang-undang itu, berkata bahawa dia berhutang semua ibu bapa kerja keras mereka. Dari rumahnya di Kenilworth, Warwickshire, England, Steven (sekarang 21 tahun), berkata, "Saya berasa sangat bernasib baik kerana ibu bapa saya tidak memberikan jawapan."Kemalangan yang berlaku pada Februari 2008. 


Steven masih pelajar sekolah menengah yang menggunakan perjalanan Rover bersama dua rakan apabila kuda tiba-tiba berlari ke jalan kereta betul-betul di hadapan mereka. Rakannya, Matthew Jones (18), terbunuh dalam kemalangan. Steven mengalami kecederaan serius di muka, kepala, dan lengan dan mengalami set mati otak dua hari kemudian


Dia berkata, "Doktor memberitahu ibu bapa saya bahawa mereka mahu mematikan alat yang membantu untuk menyokong kehidupan. Kata-kata yang mereka lalui kepada ibu bapa saya, anda perlu mula berfikir tentang pendermaan organ.""Saya fikir apa yang menyediakan tenaga untuk ayah saya. Mereka berfikir 'tidak mungkin'. Mereka masih percaya hidup saya. Walaupun duduk di sekeliling katil, mereka mempunyai perasaan bahawa saya masih ada, dan beberapa perkataan yang mereka disalurkan kepada saya saya akan memberikan reaksi. Saya fikir, jika saya bersetuju dengan bapa mereka, kerja-kerja hayat mesin asas dalam saat akan dibebaskan daripada saya, "Steven berkata seperti yang dipetik Mail harian, 


Selasa (24/04/2012).John Thorpe (51), yang bekerja sebagai akauntan, maka hubungi pengamal perubatan am, Julia Piper, yang dikenali untuk kerja-kerja beliau dalam rawatan tradisional dan alternatif. Digerakkan oleh cerita mereka, Piper kemudian bertanya kepada seorang pakar bedah tulang belakang yang dia tahu untuk melawat Steven di Hospital Universiti di Coventry.Peliknya, pakar bedah tulang belakang menyimpulkan bahawa Steven tidak mengalami mati otak dan bahawa dia masih mempunyai peluang yang tipis untuk pulih.


Para doktor kemudiannya bersetuju untuk melepaskan Steven dari induksi kimia untuk kegunaan komanya melihat jika ia boleh hidup. Dua minggu kemudian, dia tidak sedarkan diri.Steven berkata, "Ia adalah membimbangkan untuk berfikir bahawa apabila lebih daripada satu pakar telah menjadi hukuman saya. Ia mungkin bahawa ia boleh membantu orang ramai untuk melihat bahawa anda tidak boleh berputus asa. 


Jika anda mempunyai gerak hati tentang sesuatu, ikuti. Saya percaya bapa saya masih hidup dan dia benar. "Steven, yang mempunyai tiga adik-beradik, telah hilang fungsi tangan kirinya dan telah menjalani operasi pembinaan semula utama kepada mukanya, termasuk hidung dan membentuk semula soket mata palsu telah dibuat. 


Walaupun menghadapi beberapa pemotongan, beliau berkata bahawa dia menganggap hidup sebagai "pemulihan penuh."Beliau berkata, pengalaman itu masih "terlalu menyakitkan" untuk ibu bapanya untuk dibicarakan. John Thorpe, memberitahu Daily Mail, berkata, ia lebih suka untuk "menjadikan ia supaya peristiwa-peristiwa masa lalu".Dr Piper, praktikal di Leicester, berkata: "Sebagai ibu bapa, saya mahu membantu walaupun hanya sedikit kesempatan, saya bercakap ke Unit Rawatan Rapi dan memberitahu mereka untuk tidak mematikan mesin pantai Steven seperti yang kita membawa kita sendiri. pakar. saya kagum dengan hasil, tetapi orang-orang yang takut bahawa ini mungkin berlaku lebih kerap daripada apa yang kita tahu. "Seorang jurucakap Hospital Universiti Coventry dan Warwickshire NHS Trust berkata: "Steven kecederaan otak yang sangat kritikal dan imbasan CT kepala menunjukkan kerosakan yang hampir tidak boleh diperbaiki Ia amat jarang bahawa seorang pesakit dengan trauma otak yang luas boleh hidup.. kami amat gembira lihat pemulihan Steven. "

No comments:

Post a Comment

WAKTU SOLAT