Blogger Widgets

salam

Tuesday 8 May 2012

AKSI IBU LEMASKAN ANAK DIRAKAM KAMERA HOSPITAL

Aksi Ibu Lemaskan Anak Dirakam Kamera Hospital
Minnesota – Seorang ibu yang mendakwa bayinya yang berusia lima bulan mengalami kesukaran bernafas akhirnya `tertangkap’ selepas aksinya yang cuba melemaskan bayi berkenaan berjaya dirakamkan di dalam kamera cctv yang dipasang di bilik hospital.
Ketika membawa bayi perempuan berkenaan ke Hospital Kanak-kanak di St Paul, Katie Lewis, 24, memaklumkan kepada doktor bahawa anaknya itu tidak sedarkan diri dan mukanya bertukar biru selain mengalami kesukaran bernafas.
Selepas melakukan beberapa ujian, doktor gagal mengesan sebarang bukti yang menunjukkan bayi itu mengalami masalah pernafasan.
Susulan itu, bayi itu dibenarkan keluar namun Lewis terus mendesak pihak hospital melakukan pemeriksaan.
Sangsi dengan tindakannya itu, pihak hospital telah memasang kamera yang disembunyikan dan sistem audio bagi memantau bayi tersebut dalam tempoh 24 jam.
Namun tanpa disangka, mereka melihat Lewis memicit hidung bayinya dan memegang tangannya bagi menghalang pengaliran oksifen.
Selepas 45 saat bayi itu meronta-ronta, jururawat terus menyerbu bilik berkenaan.
Namun Lewis memaklumkan bahawa degupan jantung anaknya semakin rendah dan mukanya bertukar biru.
Polis kemudiannya dipanggil ke hospital dan selepas menyoal siasat wanita itu, Lewis memaklumkan dia ingin melakukan sesuatu bagi membolehkan jururawat di situ membantu anaknya.
Dia yang mengaku mengalami tekanan, turut memberitahu polis, dia telah beberapa kali menghentikan pernafasan anaknya itu pada bulan Februari lalu.
Dengan pengetahuan yang dimilikinya dalam CPR, dia mengetahui cara-cara menghentikan pengaliran oksigen kepada bayi itu

No comments:

Post a Comment

WAKTU SOLAT